Jakie zalety i wady mają poliuretanowe tuleje
Jednym z głównych układów każdego samochodu jest zawieszenie, to właśnie ono odpowiedzialne jest za bezpieczeństwo i komfort w czasie jazdy. Zawieszenie samochodu jest złożone z wielu różnych elementów, w tym między innymi z tulei stalowo-gumowych, których zadaniem jest tłumienie powstałych drgań. Ta konstrukcja z gumy i stali najczęściej jest używana, i w przypadku zwykłej jazdy sprawdza się bardzo dobrze. Lecz jeżeli ktoś ma zamiar trochę więcej wycisnąć z posiadanego auta, to zastanowić się może nad wymianą tych elementów. Coraz bardziej popularne stają się obecnie producent tulei poliuretanowych wykonane z wytrzymałego i mocnego tworzywa sztucznego. W pierwszej chwili może się wydawać to małym nieporozumieniem, bo przy sportowej czy terenowej jeździe przeciążenia są przecież ogromne. Lecz jednak poliuretan świetnie sprawdza się w takiej roli, gdyż jest bardzo wytrzymały i odporny na drgania. Tak naprawdę jest dużo wytrzymalszy niż guma, jaka w ekstremalnych warunkach czasami pęka, co będzie miało duży wpływ na jazdę. Kierowcy wyścigowi doceniają tego typu tuleje także za dużo więcej stabilności przy prowadzeniu, co w ostatecznym rozrachunku może się przełożyć na sukces lub porażkę. Jednak aby takie części spełniały swoją rolę, to muszą być bardzo dokładnie dopasowane, bez żadnego luzu między elementami. Dlatego też niezwykle istotne jest, żeby producent poliuretanowych tulei wykonał je z dużą precyzją i dokładnością. To będzie miało oczywiście przełożenie na poziom cen, ponieważ za tego typu tuleje trzeba zapłacić sporo więcej niż za gumowe.
+Tekst Sponsorowany+